Thursday 3 March 2011

    Pengalaman Bersama Dua Orang Bayi Comel Selama 4 Hari 3 Malam


    entry dimulakan dengan gambar :) malas buat ayat mukadimah terus aku nak cerita pasal dua orang bayi comel ni !

    diorang ni lah yang aku jaga selama ni. ceyyy tipu. selalu jaga sorang je.. lagi sorang tu terpaksa jaga ^_^

    mey aku kenal kan dulu. yang belah kiri (dalam gambar.senyum) namanya Qaisara Damiana and yang lagi satu tu (muka berlagak) namanya RizQ MaliQe..

    cerita nya bermula macam ni :-

    JUMAAT  25 Feb 2011

    macam biasa Qaisara datang pukul 9 pagi... kadang2 datang tu dah mandi.. kadang2 belum mandi.. tapi tak kesah lah.. tak susah pun nak kasi dia mandi.. dalam pukul 12 tengahari tu (waktu Qaisara minum susu) tetiba ada orang bagi salam. aku pun dengan pantasTheBest! pergi buka pintu sebab aku tau dah tu mesti kakak ipar aku (ibu kepada MaliQe) diorang datang rumah aku adelaaa sampai pukul 2 lebih mcm tu.. pastu terus gerak pegi airport. bermula lah tugas aku :)))))
    mula2 tak susah pun. tapi bila sampai waktu dak maliQe nak tidur. mula lah dia buat perangai. nangisss je ! kakak aku ada pesan kalau dak maliQe ni nangis kene dukung :) so aku pun dukung lah. ye memang dia senyap.. tapi sampai bila nak kene dukung kan.. alih2 dapat kat bapak aku.. bapak aku terus sumbat dia dalam buaian :) hamek kau lena dia beradu dalam tu..

    dak maliQe ni tidur sekejap2 je.. kene selalu tengok2 dia.. yang Qaisara tu tak kesah sangat sebab dah biasa jaga.. malam pulak tidur lambat pukul 12 malam baru nak tidur si maliQe tuuu.. yang Qaisara nye dah balik rumah.. cerita sekarang memang aku akan lebih banyak kan cerita pasal dak maliQe.. hehehe T_T

    SABTU, 26 Feb 2011

    harini yakni hari sabtu aku sepatutnye ada reunion dengan kawan2 sekolah rendah.. agak pusing gak ah aku fikir cemana nak pergi reunion dengan 2 orang bayi.. last2 memang rezeki aku nak jumpa kawan2 sekolah 
    (ke rezeki kwn2 aku nak jumpa aku T_T) 
    kakak aku yang second balik awal.. aku pun on jelah pergi reunion tu :)BEST GILOS HOKAYY REUNION KITORANG TU!! okay nanti aku cerita :) tengok lah sebulan dua lagi ke.. bhaha


    dah semalam tidur nye lambat, bangun nye pun lambat jugak lah kan.. ce tengok jam kat gambar tu pukul 8.10 pagi! dia tak bangun lagi waktu ni.. ni dak maliQe.. untung jugak dia ni.. malam tak terjaga pun.. tapi tidur tak lena.. kejap2 gerak kejap2 gerak.. aku pun ikut tak lena gak.. sebab kakak aku cakap aku tidur lasak! cuak gak ah aku kang tetiba esok aku bangun pagi tengok2 baby nye takda dah tidur kat lantai sebab kena terajang T_T huaaaaauhuhaaa

    waktu hari yang sama ni dak maliQe ni dah okay dah.. takda nangis2 lagi.. mungkin yg semalam dia duk nangis sebab tak berapa kenal lagi tak pun tak berapa nak biasa duduk rumah aku T_T hehehe

    dalam pukul 2 aku tinggalkan dua orang bayi comel ni dengan kakak aku.. dia ah yang jaga 2 orang bayi no dalam masa 3 jam kot. lebih kurang ah.. mak oii waktu ni memang mencabar minda sungguh! bayangkan kena jaga dua baby sorang diri.. agak penat gak ah.. sebaik bukan aku yang alami bende ni :D :D 

    pastu malam dak maliQe tidur awal.. pukul 10 dah lelap dah..

    AHAD 27 Feb 2011

    tidur awal bangun awal :) dalam pukul 6 pagi dah terjaga dah tahuk! bagus kan :) mungkin dak maliQe ni dapat rasa yang parents dia dah nak balik kot.. tu yg bangun awal tu..
    pastu mcm biasa bagi dia mandi.. lepas mandi tidur balik.. huahua senang nyeeee tapi waktu nak bagi tidur tu ada agak payah sikit.. sebab nak kene dukung kan T_T

    sampai dah nak petang2 tu pampers dia pulak habis.. sebaik pampers Qaisara ada lagi.. pakai bedal je ah pampers Qaisara.. dan2 tu pulak flight parents dak maliQe ni delay.. alamat nye diorang datang esok pagi (isnin) okay tak pe lah dengan hati yang rela aku pun tidur lah sekali lagi dengan maliQe

    ISNIN 28 Feb 2011 

    haaa yang ni memang tak boley nak elak.. tetiba susu pulak habisss!!! takda alternatif lain.. guna je lah susu Qaisara :D :D hahaha dak maliQe minum sekali je.. kali kedua nak bagi dia minum hareemm taknak dah.. tak sedap letteww minum susu murah.. ye laa susu dia kan susu maheeeii (mahal) bahaha 
    dalam pukul 11 macam tu parents dak maliQe pun sampai rumah aku... diorang lepak2 jap pastu baru balik.. bawa cheese kek dari KARTIKA SARI bhaii :) sedap gak ah kek nye.. tapi ada lagi dalam peti ais. takda sape usik T_T haha

    harini dah 2 MAC perghhh aku cerita, cerita basi rupanya :) tapi pedulik hape aku.. aku nak cerita gak.. ada udang di sebalik mee sebenarnye cerita aku ni :) 

    AKU NAK MINTA JASA BAIK KORANG2 SEMUA NI (yang baca blog aku)

    TOLONG LAH AKU VOTE GAMBAR ANAK BUAH AKU YEEEE :) AKU MERAYU SANGAT2! TOLONG LAH AKU. TOLONG AKU! 
    kang aku suruh Ana Raffali nyanyi lagu tolong ingatkan aku kang ada pulak muntah hijau dengar dia nyanyi.. 

    cara nye senang jeeee

    (vote/like this photo)

    senang je kan??


    gambar ni aku pertaruhkan masuk contest babymanja... awwwww
    harap2 ada lah rezeki aku T.T hehe rezeki anak2 :)))))

    yang penting sekali aku nak cakap memang aku akan respect sungguh2 sesiapa yang ada baby kembar dua kembar tiga.. ingat senang ke nak jaga baby banyak2.. payah... payah.. lagi2 kalau jaga sorang.. hoammjayyy tak terkata penat nyee..  susah memang tak ah.. tapi penat tuuuu sape je yang dapat rasa :)

    tapi takpe lah kan... susah susah sekarang.. senang senang di kemudian hari.. aku doakan agar kawan2 blog aku yang ada ramai anak, dapat jaga anak2 mereka dengan sempurna. amin :)

    **jangan lupa vote untuk baby contest aku tu yeeee . thank youuu korangggg :)  KORANG MEMANG SPORTING HABIS AHH!



    ** tolong aku klik iklan ni sekali ye. terima kasih korang :))))

    4 orang je yang komen:

    Myung Dae said...

    WAAA !! Penat betol bace ni =) Kesian dia =P

    Unknown said...

    pjg benau entrynye..hahaha

    da vote ;) gud luck ye

    M a s A z i m a H said...

    entry untuk sebulan. tu yg panjang :DDD

    Nadia Mashuri said...

    nadia pernah jaga baby twin..

    kalau suka boleh lah

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...