Saturday 3 December 2011

    BM112 <-- bagi kehidupan baru kat aku ;)


                 hehehe tak tau cmne nak mula +.+

    dulu mula2 aku nak masuk uitm , byk info yg aku carik.. pasal environment kat uitm kedah tuh.. pasal kos aku.. subjek yg aku akan belajar... bape lama aku kne blaja.... mcm2 lah... byk group kt fb yg aku join... semata2 nak tau pasal ape yg aku amik ni jalan yg betul ke tak.heh.

    kat uitm aku amik kos pengurusan bank / bank management / banking *dan nama2 yg seangkatan LOL

    masa mula2 dpt kos ni mmg tak jangka yg aku akan dpt bende ni. uhuhuu tp takpe aku try jugak. mmg jauh terpesong dari sains stream yg aku amik masa spm.. 

    kalau dgr dari ckp2 org, DIORG kata kos aku tak best . susah nak dpt keje.. sebab takkan semua graduan nak pegi serbu bank kan? LOL aku pun mcm ape je.. kuat kan hati jugak nak pegi... padahal ade je tawaran matrik. tp takmau gi matrik.. matrik lagi susah kot +.+ (padahal org lain pun lalui bende yg same.sigh)

    masa aku nak masuk dulu aku dah search dah serba sikit pasal kos aku ni. tapi tak byk info pun :( mai aku plak yg tolong kasikan info yg dulu2 tu aku tercari2 :p

     SUBJEK2 YANG BELAJAR (part 1)

    1. FUNDAMENTAL OF MANAGEMENT (MGT)
        
        mula2 belajar subjek ni rasa susah ya amat! dah lah kne membaca. buku2 yg ade cume tulisan je (takda gambar) +.+ sampai ada budak kelas aku kata, kalau buku mgt ni mcm komik, dah lama dia baca kasi abes LOL 
    Mana tak nye, 1st kuiz je dah teruk nak mamp....... sebaik dpt lecturer baik.... dia suruh kitorg repeat kuiz.. yg repeat nye tuh lg senang (mana tak senang nye duk copy org sbelah sbelah. ahaha) Tapi bila dah lama2 belajar, rasa senang pulak.. ye lah kan dah abes semua bende dlm buku tu kita blaja... waktu nak exam mmg kne revise balik je lah...  semua ni in english.. jawab exam pun in english... hhehehe

    2. INTRODUCTION TO ACCOUNTING
         
        yg ni pun masa mula2 belajar dulu susahhhhnyaaaa! ishh bila fikir2 balik rasa kelakar pun ade :p subjek ni org kata sama je mcm spm.. aku mana lah tahu.. ape yg aku nak pesan... jgn takut untuk belajar benda baru.. tak semua susah macam apa yang kita bayangkan.. duduk asrama lagi best.,.. belajar dengan kawan2 sampai tengah malam.. gunakan kawan2 tu dengan sebaik mungkin.. tak baik gunakan kawan untuk kepentingan kita je.. tapi kalau untuk kepentingan bersama TAKPEEE! hahahaha

    3. BUSINESS MATHEMATICS

    memang tak dinafikan, ni lah subjek paling senang antara yang lain2 subjek tuh.... tapi matematik nih aku minaaat sangat. tak heran lah kalau aku kata ianya senang . LOL T__T semua topik yang belajar dalam subjek ni penuh dengan macam mana nak kira duit... tapi fun lah belajar.. dapat pulak lecturer baikk :) aku pernah nak lawan lecturer, pasal formula yang kena guna.. akhirnya aku kalah sebab aku yang salah formula T__T malu kau kat situuu.. ahahaha.. tp untung lah jugak, lepas tu ade kuiz keluar soalan yang sama... boleh jawab! THANK YOU MISS :)))))

    4. BEL120 (aku tak ingat nama penuh subjek nih)
    yang ni sama je macam english spm.. cuma takde bahagian novel..... dia punya test ada 3... listening test, grammar test dengan speaking test.. hahaha tu jeh dia punye test... tapi carry mark paling banyak wooo!!!! part carry mark lah budak2 kelas aku jatuh... termasuk dengan aku aku sekali jatuh T__T kalau sapa2 waktu spm dulu english dia tak belajar sangat.. sama lah waktu kat u ni pun... bukan belajar sgt.. pegi kelas tengok movie... lecturer yang pasang... tak pahammmmmm.. pastu aku pegi kelas bawak sebatang pen je... lagi tak pahaaammmmm T__T

    5. ASAS AKIDAH ISLAM (CTU)

    ni pulak satu2 nya subjek yang belajar dalam bahasa melayu... sama jugak macam spm dulu... cara nak jawab kena jawab dalam esei yang panjang berjela.. markah 10 +.+ hihihi tapi overall semua ok... tak susah sangat... yang penting baca buku..... baca nota lecturer bagi.... kalau taktau jawapan... tolong lah tulis yang selogik mungkin.. hehehehe

    6. KESATRIA NEGARA

    hehe yang ni paling kelakar... kau orang yang dulu malas nak pergi berkawad bagai waktu sekolah tu takpe kan? cikgu tak marah kan? yang nih BENDE WAJIB OKEH! semua kene terlibat.. kau tak datang kawad kau repeat! mau kene repeat?? hahaha lebih baik dtg weyy! senang je.. waktu exam jurulatih yang bagi jawapan.. ape nak lagi? hahaha


    Inilah serba sedikit tentang apa yang aku belajar waktu sem 1 kat uitm kedah... dengan gpa 3.67 Alhamdulillah DL... walaupun tak capai target 3.7 kan.. tak pa lah... aku nak jadi mcam hanis zalikha ;) pandai, lawaaa.. semua nye lah.. and! aku baru tahu yang elia (jejari runcing) pun amek kos yang sama dengan aku.. hahahaha
















    1 orang je yang komen:

    julia said...

    akak,sy budak sains tulen,tp sy mmg dah jaoohhh terpesong plak , dpt pengurusan bank...kite sama..hihi =)

    kalau suka boleh lah

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...