Saturday, 3 December 2011

KITA TAK SELAMANYA HARUS BERGANTUNG HARAP PADA KAWAN


ini kisah yang terjadi antara kita. aku yakin, ramai antara kita yang lalui bende ni.

benda ape?

alaaah, kita ni mana lah boleh buat semua bende sorang2 kan. tak bergerak bende tu kalau kita nak buat sorang2.

contohnya macam nak buat rumah, mana ada orang buat rumah sorang2. mesti akan ada group untuk siapkan rumah tu.

TAPI!

sampai bila kita nak mengharapkan orang je yang buatkan semua benda untuk kita?
sampai bila kita nak biarkan diri kita ditindas oleh manusia di sekeliling kita.

lagi2 bila dah duduk jauh dari family. semua benda yang kita nak buat, orang terdekat yang tahu, cuma kawan kita.

Jangan lah pulak kita memperbodohkan kawan2 yang ada tu untuk kepentingan kita sendiri kan?

Cuba move on alone tengok. boleh tak hidup? kalau boleh bagus lah.. kalau tak boleh. kita kena cuba untuk lakukan nya. Tak semua benda kawan2 dapat tolong.

Macam mana nak berjaya kalau kita sendiri yang malas nak lakukan sesuatu untuk berubah.

ingat!

Orang lain tak boleh ubah diri kita, selain kita yang berubah untuk kebaikan diri sendiri ;)

1 orang je yang komen:

mama maman aka yana said...

better blh berdikari dr minta2 org tolong kita.. smpi bila nak maju kannn..:)

kalau suka boleh lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...