Friday, 4 January 2013

COPY - [Kisah Benar] Kerana dia seorang Ayah


[Kisah Benar] Kerana dia seorang Ayah 

Ada seorang bapa datang ke kedai, melihat-lihat seperti pelanggan lain. Aku menerjahnya, "Pakcik, laptop..." - dia tersenyum dan masih melihat-lihat laptop yang ada di kedai. Aku menyambung lagi, "Nak beli untuk anak ke?", "Ya, nak beli untuk anak - dia nak sambung belajar - laptop yang mana yang ok?". Aku mempromosi barang seperti biasa - aku biasanya mengsyorkan yang paling murah. "Kalau nak yang bagus mahal pakcik - tapi kalau setakat nak buat belajar yang nie lah, Samsung - seribu seratus lebih je...". Dalam aku bercakap dengan dia, dia banyak diam dan seperti berfikir. Sedikit lama dia terdiam, dia membuka mulut "Nanti saya datang balik ya, duit tak berapa nak ada lagi ni..." - pergi dengan suatu perasaan yang lain.

Aku dengan rutinku berkerja setiap hujung minggu sahaja, kebetulan - aku duduk di kaunter menunggu pelanggan - dia datang semula ke kedai, tapi dengan anaknya - perempuan. "Yang mana ya yang haritu, ada lagi tak?", "Yang nie Samsung haritu, tapi yang nie stok baru - harga sama je", aku menyambut soalan nya. Dia bertanya kepada anaknya, "Yang nie ok ke dik?" - "Ermmm, ok ke nie murah je - karang rosak karang susah..." jawabnya dengan muka yang kurang puas hati - anaknya seperti menginginkan yang lain yang lebih mahal. "Yang acer nie x boleh ke ayah?", ayahnya terdiam seketika dan menyambut dengan negosiasi, "Yang acer nie berapa boleh murah lagi?" - "Yang tu tak dapat dah pakcik,... Dah harga kos dah tu..." aku dengan rasa geram namun masih dalam nada yang baik menyambung lagi, "Dik, nak laptop untuk belajar kan... Rasanya kalau untuk belajar - yang nie lebih dari cukup - rosak tak payah pikir sangat - warenti setahun.". Aku mengeluarkan kata-kata tersebut atas dasar aku seperti mengerti kerut wajah bapanya.

"Oklah, yang ini." jawab anaknya. Sedang aku menulis resit dan membungkus laptop dari meja 'display' - aku terpandang bapanya yang mengira duit untuk membayar - aku nampak dompetnya kosong - habis semua duit digunakan untuk membayar laptop. Dia menyerahkan duit kepadaku dan aku mengiranya semula - dia melihat tanganku yang mengira. Habis aku mengira - wang aku masukkan dalam cash drawer, "Cukup duit tadi dik?" - "Cukup, Terima Kasih ya...". Dia dan anaknya meninggalkan kedai. Aku hanya menahan airmata mengira duit yang diberikan - RM1, RM5, RM10 dan hanya sekeping RM50. Aku membayangkan dari mana si ayah mencari duit untuk membeli sebuah laptop untuk anaknya - penuh harapan.

Aku geram kepada anaknya - seperti dia tidak tahu ayahnya bagaimana - hanya tahu minta. Aku tahu ayahnya tiada duit, dia dah sebut awal-awal pada aku, aku nampak airmukanya, aku perhati sekeping-sekeping duit yang diserahkan. Aku tahu dia tiada duit pulang ke rumah dan perlu 'mengais' untuk hari esoknya.

Ya Allah, ampunilah segala dosaku, dan (dosa) kedua ibubapaku, dan rahmatilah keduanya sepertimana mereka mendidikku pada waktu kecil. Amin...
Izzuddin Fauzi


i miss my father :(
taken from : AdaAkuKesah Page

20 orang je yang komen:

prog muten said...

rm1/pc strip test upt pregnancy dan rm1.2/pc opk kesuburan
email;zoolee84@gmail.com
blogshop; http://tester-kesuburan-pregnancy-murah.blogspot.com/
TERMOMETER DIGITAL MURAH berharga rm20.00(harga luar mahal)
http://termometer-digital-suhu-badan-bbt.blogspot.com/
sms:puan nor 0122723104

Anonymous said...

Hi there! I could have sworn I've been to your blog before but after looking at some of the posts I realized it's new
to me. Nonetheless, I'm definitely pleased I came across it and I'll be book-marking
it and checking back frequently!

Feel free to visit my website; penny stocks to buy

Anonymous said...

Very nice post. I simply stumbled upon your blog and wished to mention that I have truly enjoyed browsing your
blog posts. In any case I'll be subscribing in your feed and I'm hoping you write again very soon!



Feel free to surf to my page - legitimate work from home jobs

Anonymous said...

Hey, I think your blog might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog in Opera, it looks fine but when
opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, awesome blog!


Stop by my homepage - how to make money from home fast

Anonymous said...

What's up to every one, it's genuinely a nice for me to pay
a quick visit this web site, it contains precious Information.



my webpage ... all penny stocks

Anonymous said...

Wow! This blog looks exactly like my old one!
It's on a completely different topic but it has pretty much the same layout and design. Wonderful choice of colors!

Look into my web site :: how to make money easy

Anonymous said...

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement
account it. Look advanced to more added agreeable from you!
However, how could we communicate?

My web page: make money On The Internet

Anonymous said...

I am really impressed together with your writing abilities and also with the layout to your blog.

Is this a paid subject matter or did you modify it your
self? Anyway keep up the nice high quality writing,
it is uncommon to look a nice weblog like this
one nowadays..

Here is my web site ... day trading systemsforex factory news

Anonymous said...

I needed to thank you for this very good read!
! I definitely loved every little bit of it. I have you
bookmarked to look at new stuff you post…

Stop by my website :: how to make money online fast
Also see my page - make money online now

Anonymous said...

You should take part in a contest for one of the best blogs online.
I'm going to highly recommend this blog!

Review my blog :: work From home online jobs

Anonymous said...

I absolutely love your website.. Great colors & theme.
Did you develop this web site yourself? Please reply back as I'm trying to create my own website and want to find out where you got this from or exactly what the theme is called. Thank you!

Take a look at my weblog ... money online earneasy legit ways to make money
Also see my site: how to earn money fast onlinehow to make extra money in your spare time

Anonymous said...

Thanks very nice blog!

Also visit my web site: how to make money online for free

Anonymous said...

It's awesome in support of me to have a web site, which is valuable designed for my experience. thanks admin

my web page free make money online

Anonymous said...

Howdy very nice site!! Guy .. Beautiful .
. Superb .. I'll bookmark your blog and take the feeds additionally? I am glad to seek out a lot of useful info here in the publish, we want work out more techniques on this regard, thank you for sharing. . . . . .

Also visit my homepage :: how to make extra money

Anonymous said...

Can you tell us more about this? I'd love to find out some additional information.

Stop by my web site; how to make money fast online for free

Anonymous said...

Hello colleagues, its enormous piece of writing regarding educationand fully explained,
keep it up all the time.

Also visit my site :: need free money now

Anonymous said...

For latest information you have to visit the web and on
internet I found this website as a best website for most recent updates.



Feel free to surf to my web blog cheap money orders
My site - finding free money

Anonymous said...

Howdy! I understand this is kind of off-topic but I had to ask.
Does building a well-established website such as yours require
a massive amount work? I am brand new to operating a
blog but I do write in my diary every day.
I'd like to start a blog so I can share my personal experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for brand new aspiring bloggers. Thankyou!

Also visit my weblog :: fast money final trade
Also see my website: need to make money fast

Anonymous said...

When someone writes an post he/she maintains the image of a user in his/her mind that how a user can know it.
So that's why this article is amazing. Thanks!

my site ... get free money now
Also see my web site :: free money finder

Anonymous said...

ecigs, smokeless cigarettes, smokeless cigarettes, ecigarette, e cig, best e cigarette

kalau suka boleh lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...