Monday, 2 May 2011

Perkara yang Aku Takut Terjadi Nanti

gambar : dunia ku gelap. tp masih ade cahaya. tak percaya sila zoom

1. dah nak start sambung belajar, tapi tak tahu dekat mana

2. nanti terpisah dengan keluarga. kalau sedih macam mana?

3. jadi makhluk asing *culture shocked* macam mana?

4. duduk rumah rasa selamat. bila keluar, macam tak selamat 

5. duduk jauh dari ayah mak, takda duit malu nak minta. kalau dekat rumah boleh minta je sukahati

6. sembahyang tak sempurna

7. boleh ke aku adapt hidup tanpa keluarga

8. Qaisara sape nak jaga

24. baju kurung takde banyak T.T

25. dan lain2

phewwww banyak nyee. laju je aku taip semua ni.. haha
tu lah yang aku duk fikirkan *kadang2*

persoalan yang hanya aku sendiri mampu jawab

aku percaya

kalau ke mana kita pergi 
jangan sesekali lupa tuhan
tuhan sentiasa ada dengan kita

itulah pesanan cikgu yang aku sentiasa ingat

tapi aku selalu lalai

aku juga takut

akan terus lalai selamanya

apekah alasan kalau aku lalai 
malah 
lupa keluarga aku

salahkan takdir?

itulah yang orang kita selalu lakukan *typikal

huh

aku tak risaukan pasal bopren. kalau ade jodoh antara aku dengan dia. terima kasih Ya Allah
kalau ditakdirkan dia untuk orang lain. terima kasih Ya Allah


9 orang je yang komen:

Chegu Zubir said...

insyaAllah sama2 berdoa yer

gud luck yer..all the best

jom sertai
segmen jemput ke blog saya

M a s A z i m a H said...

@Chegu Zubir

terima kasih bagi semangat. err cam tak minat segment tu. sory -_-

wanda said...

chill lah dear..b'doa supaya ditetapkan iman ye..=)

M a s A z i m a H said...

@wanda

insyaAllah.. terima kasih..

yatie Awang said...

selalu ingat ada yang selalu memerhatikan kita (Allah), InsyaAllah..kita takkan jd manusia yg lalai

M a s A z i m a H said...

@yatie Awang

tu lah yg seboleh2 nye disematkan dlm diri

A retarded kitty said...

tidak lengkap hidup tanpa cabaran, kan?

misz molecule said...

self-confidence tu pnting dear...


try bdiri ats kaki sndiri..


lame2 biasa la...



doa yg tbaik sllu:)

AR the annoying said...

1 je nasihat, bila berjauhan dari keluarga, jangan jadi seperti lalang.

sbb lalang tak kental.dia ikut angin.
dalam situasi kau, mungkin kau terpengaruh dgn kawan2.

keyword dia,carilah kawan yg boleh sama2 ingat mengingati.
jujur, bila jauh dr keluarga, kita sangat bebas.jadi cari kawan yg betul. :)

kalau suka boleh lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...