Wednesday, 9 February 2011

Bila Si Cantik Menegur


 sebenarnye susah nak dapat pujian dari orang.. sebagus mana pun kita ni mesti disusuli dengan kutukan.. yang konon nye membina.. kalau dah kutuk kita.. cemane nak kata tu membina pulak kan? mesti ah down gile gile je kita rasa..

tapi... bagi aku dan mungkin bagi orang lain jugak percaya yang kalau kita buat baik dengan orang dapat balasan yang baik jugak... pernah sekali aku post status cakap pasal ni.. dan ade yang kata tak semestinya balasan yang kita dapat tu balasan yang baik..
ada yang pernah bagitau dah sentiasa aku ingat.. balasan yang baik tu kita tak dapat dalam waktu yang singkat.. SABAR lah..

kalau perkara macam ni yang jadi.. cuba kita selongkar balik diri kita sendiri.. betul ke kita ni buat baik dengan orang? mungkin kita buat baik ada sebab nye.. malas aku nak cakap ni salah ke ape ke.. fikir lah sendiri.. aku pun kena tanya diri sendiri jugak..

bukan ni sebenarnye aku nak cerita.. tapi dah rasa nak cakap sangat jadinya aku cakap lah jugak :D

tak sangka, orang cantik pun akan ada tegur orang2 kebiasaan. ceyh =.= aku dah agak dah takda orang yang sombong.. (mungkin aku belum jumpa lagi) semoga aku dan korang2 pun tak kan sombong dengan sesiapa :)

4 orang je yang komen:

Nadia Mashuri said...

apa pun yg penting biar lah ikhlas..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

tak kira cantik or tak atitute seseorang di nilai dr keperibadiannya.. ada dulu kwn kita tu bkn la nak ckp dia buruk tp memang x cantik pastu sombong... so, org tak cantik pun tak semua baik

apisv2 said...

mengunjungi dan menterjah blog anda!
nice blog;)
apisv2©

niDa said...

setuju lah dengan the lekat lekit story..

kalau suka boleh lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...