Tuesday, 15 February 2011

KUTUK MENGUTUK sesama kita

mungkin aku pernah kutuk orang. mungkin aku pernah aibkan orang. mungkin aku pernah sakitkan hati orang dan mungkin bermacam-macam lagi aku buat bende yang tak elok kat orang lain... terpulang kat korang nak terus baca atau tak.. aku pun taktau ada point ke tak ape yang aku nak tulis ni...

bila aku tengok orang lain kena kutuk aku sendiri boleh terasa sedih dan sakitnya hati aku... aku cuba bayangkan pulak kalau aku yang dikutuk.. ape ye agaknye yang aku buat masa tu? mungkin aku duduk dalam bilik tak keluar2 mungkin aku keluar tak duduk dalam bilik lagi.. hehehe entah lah...

bila fikir lagi... kalau aku yang kutuk orang... mesti aku bangga dengan diri sendiri.. sebab aku berjaya dengan misi aku... nak pulak ada yang sokong apa yang aku cakap.. lagi mencanak aku punya kegembiraan kan...

yes. sekarang aku rasa simpati dengan orang yang dikutuk tu.. tapi... aku tak boleh buat keputusan melulu dengan mengatakan orang lain salah sebab kutuk dia.. NO. i can't ! sebab nye aku tak tau hujung pangkal cerita sebenarnya.. 

jadi, kenapa perlu sebok? apa kata kita biarkan je diorang dua orang selesaikan masalah antara diorang.. kenapa perlu libatkan diri dalam benda yang kita tak buat.. ye dak? dok diam2 usha dari jauh sudah lah... amik pedoman ape yang baik.. ape yang tak elok tu tinggalkan lah.. jangan nak fikirkan sangat... lagi2 pasal masalah orang lain.. masalah kita pun kita tak fikir sebab asyik fikir yang kita ni tak ada masalah.. kan?? :D


tapi setiap orang berpendapat lain2.. terpulanglah...

4 orang je yang komen:

Cik Embun said...

kutuk2...
kadang2 x sedar pun kita kutuk org...
manusia xpenah sempurna

Mas-Azi-Mah said...

yeap... tu lah.. kene pandai bawa diri...

mysara said...

klu bley kte jgn involve dl msalah org len..
xpasal2 kte yg kne 6t...

Mas-Azi-Mah said...

HMmm BETUL JUGAK TU.. :)

kalau suka boleh lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...