Tuesday, 4 January 2011

AYAH ^_______^

background muzik Ayah Aku Rindu Padamu-Mawi


hehe. siap ade background muzik bagai.... tapi cam tak kena je.. aku masih ade ayah lagi. Alhamdulillah masih sihat pun.. haaaaaaaaaaa, harini aku nak cerita pasal bapak aku. sape bapak aku? sape namanye? org nye cmne? nanti aku cerita... ni ade sikit dialog antara aku ngan ayah aku pagi tadi

ayah : adikk, bila nak pegi driving?
aku : haa? *bengong sesaje buat blur*
ayah : nak pergi class terus ke pergi je belajar bawa kete terus?
aku : entaaahhhhhh *jawapan standard*
ayah : belajar jelaaa bawa terus, nanti senang...
aku : *senyummm je*

haaaa tengok tu betapa penyabar nye bapak aku layan sikap aku ni. banyakk sebenarnye benda yang aku selalu amik ringan ape yang bapak aku ni cakap. mungkin sebab bapak aku ni tak garang kot.. ^^ tapi orang lain kata bapak aku garang. diorang pun gerun tengok bapak aku. lagi lagi kalau nak ajak tumpang naik kete masa balik sekolah dulu dulu. bukan kemain segan lagi membe membe aku ni ngan bapak aku. aku pun tatau lahh apesal.. hahaha

ohhh nama bapak aku yang ade kat ic tu ialah OTHMAN BIN AWI
lahir kat selangor... kat kat sini jeee.. orang sejati Sekinchan ni.. pure jawa! tapi hareeemmm anak anak tak reti jawa langsung. hahaha apedaaaaaaaaaaa~


jap jap aku pegi edit gambar bapak aku jap..... haishhh lambat pulak loading gambar ni.. aku sambung bebel dulu laa..DULUUUU  bapak aku ni seorang perwira. ceewah perwira ke? hahaha
bapak aku dulu askar.. mase mude mude dulu selalu pegi sane pegi sini sebab sane sini perlukan khidmat dia.. hehe *banggaaa* tapi, bapak aku takdelah garang macam askar tu.. 

bapak aku ni rajin.. ni betul betul, bukan nak mengampu ke ape ke tau... kan sekarang ni bapak aku dah bersara.. jadi, bapak aku pun rajin pegi buang sampah, lipat kain, basuh pinggan... ish ish memang tak payah nak di suruh lah, bapak aku dengan rela hati je pegi buat semua ni... hebatkan? hehe tapi kan ade pepatah 'mana tumpahnye kuah kalau tak ke nasi' macam takde tumpah pun kat anak anak dia ni.. ade kemusykilan di situ.. hehe
aku sebagai anak ni pun kekadang malas nak buat itu nak buat ini, bapak aku yang pegi buat.. *apelaa punye anak ni* haha

bapak aku penah kerja repair kapal terbang kat Airod dengan MAS lepas dia dah berhenti dari jadi askar... aku penah tanya gak mana bapak aku tau hal repair repair kapal terbang ni... bapak aku kate dulu mase dalam askar diorang ade belajar pasal bende bende ni... ohhhhhh syioook jugak kan jadi askar ni... ingat kan pegi berperang je. rupenye takkk, ade jugak belajar bende lain.. huhuhuhu ^^


lagi nak cite ape eyyy? haaa, bapak aku ni jugak RAJIN. masa aku sekolah, bapak aku yang selalu hantar dan amik aku.. kalau nak pegi jenjalan memane pun selalu suruh bapak aku yang hantarkan... bukan tak pernah bapak aku cakap 'naiklah bas, naiklah teksi' tapi sajeeee je nak manje manje suh bapak aku antarkan jugak.. hehe dah jadi habbit kitorang pulak pegi memane je ngan ayah ^^


hah, ade nampak itu gambar? tu lah bapak aku bersama cucu nye.. ni gambar lamaaa. bapak aku pun masih muda lagi time ni. hehehe
ade ke nampak garang? takde kan takde kan? *muke sirius* hahahaha

wohhhooo ni ade cerita hot.... bapak aku balik bawak sijil apetah.. =.=' bangga bapak aku dia dapat sijil tu.. tu sijil sempena dia berjaya dengan geng geng krt dia laa tu.. nanti mesti bapak aku upload punye gambar gambar dia pegi dinner tu.. nak tengok? rajin rajin lah skodeng sini ye. hahaha 

okey, dah dah la tu aku mengampu bapak aku.. korang korang yang ade ayah lagi tu, sayang lah ayah korang tu.. sape yang ade ayah banyak, sayang lah semua sekali sebaik mungkin.. nanti bila diorang dah takde, kita jugakk rasa bosan kan? kepada yang dah kehilangan ayah tu, banyak banyak kan berdoa untuk ayah korang ye...

nak tau pasal family aku yang lain pulak? tunggu next entry yawwww!



see u.. tatataaaa....

0 orang je yang komen:

kalau suka boleh lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...