Sunday 16 January 2011

    kenapa perlu di BEDUNG?

    macam biasa... nak cerita pasal baby a.k.a bayi.. mesti pelikk kan apesal lah budak ni nak cerita pasal bayi.. takpe nanti aku bagitau kenapa aku cerita pasal bayi kali ni..

    (hehe) mulakan dengan senyuman...

    sebelum aku nak post entry ni.. aku dah buat research kat google.. aku taip kat sana "kenapa bayi perlu dibedung"
     (haha) macam macam yang keluar.. ohhh rupenye aku pegi google image..patut lah macam macam keluar..  yang sebenarnye aku nak google website.. wakakaka :D

    okeyy.. setelah aku amati betu betul setiap bait bait patah perkataan kat website tah sesape *tipuuuu*
    aku rasa kan memang elokk pun baby kecik kecik ni di bedung.. tau tak bedung tu ape? 


    ni contoh baby kena bedung :D

    haaa, sekarang dah tau kan ape tu bedung? sama jugak macam 'bendung' kira macam mengelakkan diri dari perkara yang tak baikk..
    tapi bedung ni pulakk mengelakkan diri baby dari buat side kick yang tak baikk.. erkk?
    *kalau tak bedung habis dia garu semua kepala telinga tengkuk.. teghukkkk calar balar!

    hahahha bukan lah.. kalau sape sape yang pernah rasa jaga baby macam mane mesti penat kan weyy? susah betul nak tengok kita senang.. baby selalu kaco0o0.. erkk?

    ape kata try je bedung baby ni.. kompom! terus terlena.. *tipuuu lagi* takde ahh terus lena.. dia cuma macam 'erkk penat ahh aku nak gerak.. nak gerak pun dah tak boleh dah..  jadi lebih elokk kalau aku tido..' haa macam tu kot baby ni pk. ehehehe

    jadi, bila kita bedung baby ni.. nanti dia rasa macam dipelukk, ada safety yang bestt gilee. boleh buat dia senang tidooo... tido dia pun dah tak terganggu dah..

    ape lagi? jom ahh try buat kat baby.. yang penting sekali benda ni cuma boley buat kat baby yang kecikk je.. kalau bapak baby memang jangan harap ahh nak buat macam ni.. tak pasal pasal korang pulekk yang kena bedung.. hahaha :D

    sekarang ni.. bila jaga baby pun dah tak susah dah.. senannnng je.... lagi senang dari masak tauuu.. hmm

    p/s aku buat entry ni sebab takda cerita nak cerita.. tu jee.. ahahaha :D


    see u, tatataaa

    5 orang je yang komen:

    ku izzati said...

    baru boley jalan2 dalam blog..da update entry baru..jom baca.. http://kni2907.blogspot.com/2011/01/aktiviti-weekend-part-1.html

    Nadia Mashuri said...

    satu lagi sbb mayb nak meluruskan tgn n kaki baby tu..
    biar bile da besar, xla kengkang..
    hehee..
    jage baby mmg pnt..
    lagi2 lau twin..
    =)

    M a s A z i m a H said...

    @nadia mahsuri

    ada jugak dengar kata macam tu.. tapi baby ni kitorang bedung dia memang nak bagi dia tido je.. bagus jugak tu kalau besar sokk jalan tak kengkang. baru cun! hehe

    KERTAS A4 BLOG said...

    hoh, aku bakal dapat baby bulan 6 ni...kene belajor ni....ermm.... mak nye takyah di bedung ke? :p

    M a s A z i m a H said...

    @kertas A4 Blog

    tergelak saya baca.. mak nye tak payah bedung tapi pakai bengkung.. hehehehe

    kalau suka boleh lah

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...