Friday, 21 January 2011

Sombong? Perlu Atau Tidak!

harini macam macam aku nak buat.. pastu rasa ada sesuatu yang nak aku kongsikan..

sombong? ape tu? entah lah.. aku sendiri pun tak tau nak bagitau sombong tu cemana.. rasanye semua orang tau kot.. ^____^


aku sendiri terfikir kenapa ada orang yang sombong.. aku sendiri pun tak terlepas dari di kata sombong oleh orang lain.. tapi betul ke? semestinye aku kata TAK! sapa nak mengaku kan? haha.

aku rasa ada beberapa tempat yang patut kita selalu sombong :-

1. bila diganggu di tempat awam
- selalu yang kena benda ni mesti orang perempuan.. jarang dengar lelaki kena kacau.. ke ade jugak?? aku tak perasan la tu kot.. ehehe kalau waktu macam ni bukan lah patut sangat pun sombong.. tapi kang kalau layan lain pulak jadinyeee... nak wat cemana lantak p lah depa yang dok kacau kita *kaum wanita* ni..

2. bila peminta sedekah yang meragukan
- ni bukan lah nak kata  kedekut duit.. tapi zaman sekarang ni, orang sanggup buat segala benda untuk dapatkan duit.. kalau betul betul payah sangat hidup tu banyak lagi kot kerja lain yang boleh buat..tapi selalu kita nampak mesti peminta sedekah ni orang bukan dari negara kita.. nasib lah.. bukan nye takda rasa kesian kat diorang.. tapi, kan banyak lagi kerja lain nak buat.. hmmm entah lah manusia~

3. bila kita dikatakan sombong
- ni aku rasa memang patut pun kita sombong. padan muka ngan sapa yang kata kita sombong tu.. nak sangat tengok orang sombong.. haa hambekk kau!

hahaha tah hape hape je contoh yang aku bagi.. entah betul ke tak.. tapi mungkin ada kebenaran di mana mana.. :D

aku rasa yang tak patut kita nak sombong pulakk kan ada lagi banyak kot..

- nak minta kerja perlu sombong ke? bagi aku time ni memang kena buat muka tak reti maluu sikit ahh.. memang payah ahh kau nak dapat kerja kalau malu malu ni.. dah malu kang ada pulak yang kata sombong kan? tah pe pe ahhh!

- jumpa kawan lama perlu ke berlakon tak kenal? padahal kau bukan nye lagenda orang boleh nak ingat kau.. dah lama lost contact takyah lah nak buat-buat tak kenal terus tanak layan.. apesaaal? cuba cuba je lah layan orang tu ngan baikk.. mana tau dapat rapat balik.. sape tau kan?

tapi bagi aku yang selalu di cop sombong ni.. aku rasa lah mungkin sebab aku maluu dan aku rasa macam orang lain pun rasa benda yang sama cam aku.. sebab tu ahh aku tak selalu nak tegur orang main ikut suka hati je.. sape takda rasa malu kan?

tapi kalau terlampau peramah pun orang dok ngata jugakk ye dak? hmm entah.. sendiri pk lah nak ubah cemana.. jangan jadi bodoh sombong sudah...

5 orang je yang komen:

Encik Luncai said...

salam ziarah dari luncai..

Komen = Backlinks

Mas-Azi-Mah said...

@mr luncai

terima kasih :)

waalllaa! said...

betol2..saya akan sombong bile ade org nak kacau..saya akan wat xtau kalau ade org mintak sedekah..bukan xnk bagi..saya akan abgi ikut saluran yg betol supaya xde org lain yg akan amek kesempatan..pelik gak kan tetiba org tu xde kaki ..boleh lak smpai kt atas flyover yg ade tangga.. sape yg bawak diorg naik atas tu??? mesti ade org lain kan???
ish2...pandai tol berlakon..

Mas-Azi-Mah said...

tu lah. passtu kalau kita ni dok pk kenapa tu jadi kenapa ni jadi boley jadi gila..

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

aduss..saya lagi terukkk!!~~ org selalu cakap saya sombong..walhal saya xpun..biasa jerkk..org cakap muka saya sombong..nyampahhh!!~~

kalau suka boleh lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...